Ape ?? Asrama tak ada air ?



Assalamualaikum ,, 😊
Hey , today i would like to tell about a my hostel,ok let's
2 tahun yg lalu .
Biar betul asrama takde air !
Perkataan pertama ak dengar , time tu semua gelabah fikir nak mndi mcm mne ,nak ambik wudu' , nak buang air . Time tu bru ak tahu Semua ni disebbkn oleh tgki air yg dah nazak dan mengambil cost yg tnggi untuk diperbaiki , setahun kami melalui perkara ini , so , bila bdak2 form1 merengek ckp x de air bgi kami yg senior ni benda ni perkara normal . Dan disebabkan itu ramai f1 keluar n ramai  x  nak masuk , hehehe . But now air kembali kepada normal, dah x de dh msalah air . Everything back to normal (time aku nak abis skolah la baru nak helokk, halahh halahh ) .Kita lek lek je . Okeyh ni nak cerita pengalaman smasa takde air . bila dah balik skolah nak pegi mndi tu benda pertama kami cari adalah kawan , Hahah? Cari kawan yg nak mandi , kadang2 tu ajak mcm stu bas hehe kemas beg mndi and ade yg mals nak letak barg dlam beg ktaorg bwak baldi jee , senang . Ak slalu bwak baldi ni pagi2 buta jee,org tak nampak.hahahah.
 

            Penah jadi satu hari tu aku bgn pagi lambt , mmg kelam kabut laa aku sbb bangun2 smua dah mndi tggal ak sorg je yg belum, dormmate semua ingt ak dah mndi , ahhahah. Dengan beraninya aku pi blok sekolah sorg2 yee . Fuh serammm , ak tgok ade org mndi kt toilet ,, hahaha ingt kan org tu nak tunggu ak ( ye salah aku jugak tak suruh yg lain tunggu pstu dah la penakut ), rupanya die lupa ade org yg mndi sorg2, aku pon ape lgi mndi cpat2 sbb dah x sedap hati , walaupon pagi msih seram yelaa mndi pon pkol 5 mmg mcm mlam laaa . HAHAHA , aku pon balikk asrama berlari mcm x cukup kaki ,aku menyesal doh bgun lambat . Aku phobia dohh , time tu setiap kali xde air ak tdo ngn kawan aku , hahaha tkut kena tinggal punya pasal .adoyaiii



          And ade satu hari tu mmg satu skolah teruk la xde air , soo ade yg dpat kebenaran bleh balik umah especially yg tggal dkat ,, aku pon ape lgi nak call mak tapi malangnya public phone full *bnyak rosak pulak tu. Terpaksa laa beralah ngn junior . Ade jugak yg cikgu bwak pi masjid klant hall , bwak bergilir2 ,SUMPAH BEST DOO. Sape je tak seronok naik bas*yela asyik duk dalam skolah je bila keluar tu nikmat dia lain macam . Ha apalagi semua pakat berebutt la nak naik bas. And sesetengah tu kene mndi kat asrma ,sbb bomba bwak bkalan air , semua yg x mndi lgi tu kene bwak baldi sorg stu angkut dri surau ke asrama n klau yg mlas tu mndi kat surau . Esoknya kene marah ngn ckgu sbb surau kotorrr.(as always)

                      Bile cakap pasal x de air ni biasalaakan mesti ade yg x mndi lagi2 waktu petg (aku la tu ) hehehe .Balik je sekolha mesti serbu aras B1 sbb situ je port bnyak airrr , tpi tu aras f1. Mmg susah ler nak dpatt , dn disebabkan tu ramai yg tak mandii.  Klau nak kata tgah2 belajar tu tiba2 nak terkucil ke terberak keee , pehhh mmg payah lerr,haahahah . Bnyak yg terkena lgi2 bila ingt ad air pdahal x deee, gelabah laa ap lagi siap minx tolong makcik cleaner suh cri air, FUH , naseb x penah nak rase mcm2 time blaja , ahha.

                   Sebenarnya ni pengalaaman yg manis buat kami , walaupon ini adalh stu keperitn tpi kami tabahh . Kami qawiyyyy . Dah 5 tahun berlalu , imiss my school 😙       
PENGALAMAN MEMATANGKAN KITA 

No comments:

FEATURED

Resepi cili boh 'padu' (special)

POPULAR